top of page

ZZW30

Derde generatie

In 1993 nam een groepje jonge Toyota ingenieurs in zijn vrije tijd een leerproject ter hand. Doel van hun exercitie was het ontwerpen van een lichtgewicht sportwagen. Op de Tokio Motor Show in 1995 was hun eerste vingeroefening te zien. De MR-J die meteen het museum in kon.

Het groepje ging onverdroten voort en kwam in 1997 op de proppen met de MR-S. Na drie jaar vijlen, schuren en plamuren aan dit nieuwe model, gaf de top van Toyota, die in de eerste instantie helemaal niets in de auto zag, uiteindelijk het groene licht voor de productie. De filosofie achter de creatie is onthutsend eenvoudig: “Hard rijden is vanwege de snelheidsbeperkingen overal ter wereld toch niet meer mogelijk".

TOYOTA MR-S

Afmetingen

  • Wielbasis: 2450mm

  • Breedte: 1695mm

  • Hoogte: 1235mm

  • Spoorbreedte voor: 1475mm

  • Spoorbreedte achter: 1460 mm

  • Grondspeling: 135mm

  • Gewicht: 960kg

  • Lengte: 3885mm

Lekker sturen

De derde generatie is simpelweg bedoeld om er lekker mee te sturen. Daarom geen zware carrosserie, geen zware motor en geen bagageruimte zoals bij de SW20. Uit marketingoverwegingen kreeg de MR-S in Europa de MR2 type aanduiding en in de Verenigde Staten werd zelfs het woordje “Spyder” toegevoegd. Deze, in ons land, derde MR2, is een cabriolet met vaste koplampen. Hij werd in 2000 op de markt gebracht en lijkt, op de lay-out na, in geen enkel opzicht op zijn beide voorgangers.





Sinds 2000 DE ZZW30

ZZW30 kleuren

ZZW30 kleur Ebony Black (202)

ZZW30 kleuren

ZZW30 kleur Spectra Blue / Paradise Blue (8M6 / 8R2)

ZZW30 kleuren

ZZW30 kleur Solar Yellow (576)

ZZW30 kleuren

ZZW30 kleur Electric Green Mica (6R4)

ZZW30 kleuren

ZZW30 kleur Silver Streak Mica (1E7)

ZZW30 kleuren

ZZW30 kleur Absolute Red (3P0)

bottom of page